Het gesprek is essentieel

http://www.trouw.nl/tr/nl/4516/Gezondheid/article/detail/3254200/2012/05/11/Het-gesprek-is-essentieel.dhtml#.T7DblS-XvTg.twitter

“Er kan veel meer gedaan worden aan communicatie in de zorg. Het zou ontzettend goed zijn als zorgverzekeraars zorgverleners gaan afrekenen op hun communicatie. Daar wordt iedereen beter van”, zegt Sandra van Dulmen bijzonder hoogleraar communicatie in de gezondheidszorg aan het UMC St. Radboud in Nijmegen

#Patientneeds….wat heeft een patient nodig? #care Daar is geen prototcol voor…dat is luisteren en samen kijken naar de mogelijkheden. Het gaat om wat de patiënt nodig heeft als patient, daarvoor hoeft hij niet centraal te staan, maar betrokken te worden. Wederzijds respect voor elkaars rol en positie. Ga niet op elkaars stoel zitten, maar ga wel de dialoog aan.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s